A MICHELIN® PREMIER® A/S GUMIABRONCS
Detroit, 2014. január 14. – A francia abroncsgyártó a Detroiti Autószalonon mutatta be új, MICHELIN® Premier® A/S abroncsát, amely a forradalmi EverGrip™ technológiával készült. Az új négyévszakos abroncs még több ezer kilométer megtétele után is kivételes biztonságot nyújt felhasználóinak. A MICHELIN® Premier® A/S-nek akár kopott futófelülettel is rövidebb a féktávja nedves útfelületen, mint a legtöbb konkurens márka új abroncsának.
A tavasszal kereskedelmi forgalomba kerülő MICHELIN® Premier® A/S abroncs technológiai újítása három elemet ötvöz: az abroncs kopásával megjelenő, rejtett barázdák, az idővel kiszélesedő, szétnyíló vízelvezető csatornák és a nedves tapadás elősegítésére kifejlesztett új gumikeverék.
„A MICHELIN Premier A/S gumiabroncs megjelenése a közlekedésbiztonság szempontjából óriási horderejű előrelépés – mondja Scott Clark, az észak-amerikai Személy- és Kisteherabroncs Divízió vezetője. – Az új technológiánknak köszönhetően képesek vagyunk arra, hogy az abroncskopás jelenségét fékezzük azért, hogy a tapadási teljesítményen nyerjünk.” Az új technológia remekül illik a MICHELIN Total Performance szellemiségébe. A Michelin vállalati filozófiájának legfőbb törekvése, hogy a folyamatos fejlesztés eredményeképpen az abroncs minden, egymásnak látszólag ellentmondó teljesítménye egyszerre javuljon.
Az abroncs mintázati elemei között a víz kivezetésére, ezáltal az úttesttel való tapadás fenntartására oldalirányú csatornák találhatók. A hagyományos abroncsoknál nedves útfelületen a futófelület kopásával egyidejűleg csökken a tapadás. A hosszirányú vízelvezető csatornák mélysége csökken, így az abroncs vízkiszorító képessége is, a féktávolság viszont megnő, ahogy a vízen való felúszás veszélye is. Az abroncs tapadása nedves felületen a biztonságos közlekedés záloga, hiszen ugyanazon távolságon a baleset kockázata kétszeresére nő esőben, mint száraz időben.